30 Mayıs 2013 Perşembe

Akupunktur Diyeti Vol.2

2010 yazında Ankara’daki akupunktur doktorum Ali Sezen ile yaptığım diyet ve 7 haftada verdiğim 23 kiloyu anlattığım yazım oldukça ilgi çekmiş. Bu sebeple akupunktur ile yaptığım ikinci diyet maceramdan bahsetmek istedim.

3 sene önce yaptığım diyet ile epey kilo vermiş, Ali Sezen’den çok memnun kalmıştım. Ancak artık İstanbul’da yaşıyor olmam, farklı bir akupunktur doktoru bulmamı gerektiriyordu. İnternetten bir kaç doktor araştırıp teker teker aradım. Son iki seçeneğimden biri Dr. Faruk Öncel, diğeri ise Servet Ayrancı’ydı. Faruk Öncel medyatik bir doktormuş, sabah programlarına çıkıyormuş, benim haberim yok. Telefonla muayenehanesini aradığımda kendisi çıktı, şaşırdım. Malum eski bir Ali Sezen hastası olarak bir ayda ne kadar kilo verebileceğimi sordum, “Diğer tüm doktorlardan daha fazla” yanıtını aldım. Bir mühendise verilmemesi gereken bir cevap. İkinci olarak sadece kulak akupunkturu yaptığını, vucüt akupunkturu yapmadığını öğrendim, bu da acaba benim iştahımı kesmeye yeter mi şüphelerini oluşturdu. Ve tabi açıkçası bir aylık peşin alınan tedavi fiyatları biraz tuzlu geldi.

Dr. Servet Ayrancı’yı aradığımda ise sekreter hanım hemen kendisine bağladı, bu sefer alışkın bir hasta adayı olarak o kadar şaşırmadım. Sanırım birinci ağız doktordan tedavi ile ilgili bilgi almak iyi bir pazarlama tekniği. Servet Hanım, ben aşırı iştaha neden olan etmenleri ortadan kaldırıcı tedavi yaparım, normal beslenen kişi de zamanla kilo verir diyor. Hedefi kişiyi olabildiğince sağlıklı yaşatmak. Hem vücut hem de kulak akupunkturu yapıyormuş. Fiyatlarının da Ali Sezen ayarında makul olması da benim için bir artıydı. Servet Hanım’a gitmeye karar verdim. Memnun kalmazsam başka bir doktora gidebilirdim. Neticede bir aylık tedavi ücretini peşin vermiyordum.



Servet Ayrancı, Ali Sezen’den çok farklı bir akupunktur uygulaması yapmıyor. Belki farklı hasta ile zaman harcaması, muhabbet etmesi, kişisel olarak tanıması olabilir. (Ali Sezen çok konuşkan biri değildi ama ben bunu hiç dert edinmemiştim açıkçası. Doktorun sosyalliği tedavinizde rol oynayacaksa değerlendirebilirsiniz tabi J ) Tedavi haftada bir tekrarlanıyor, akupuntur iğneleri ile 20-25 dakika bekliyorsunuz, sonra kulak bantlarınız takılıyor ve gidiyorsunuz. Akupunktur iğneleri hala acıtmıyormuş, bilginize.

Verilen rejim ise pek kolay uyulabilecek cinsten. Sabahları bir dilim tahıllı ekmeğe iki parmak büyüklüğünde peynir ve yanında bir miktar domates, biber veya benzer bir sebze eşliğinde. Öğlen hepsi birer porsiyon olmak üzere çorba, sebze yemeği, ızgara tavuk, ızgara et, yoğurt veya salatadan iki tanesini seçerek yemek. Tabii ki iki ana yemeği yanyana koyarak yiyemezsiniz J Hızlı kilo vermek istiyorsanız ama salata yoğurt ikilisini tercih edebilirsiniz. Akşam da aynı seçmeli menüyü tekrarlıyoruz. Ancak öğlen et yediyseniz akşama et yiyemezsiniz.

Bunların dışında bir gün içinde kütleniz çarpı 40 mililitre su tüketmeniz gerekiyor. Örneğin 100 kg iseniz, 100 x 40’tan 4000 ml, bu da 4 lt su yapar. Öğleden sonra bir meyve hakkınız da bulunuyor. Şahsen diyete oldukça kolay uydum, sokakta yemek yemem gerektiğinde hep diyete uygun yiyecekler bulabildim. Genel olarak çok acıkmadığımı söyleyebilirim, ama sanki Ali Sezen diyetimden farklı olarak bir kaç sefer midem guruldamış olabilir J

Ve sonuç:
Yaklaşık 3 ayda 15 kg verdim!

7 yorum:

  1. Bende Ali Sezen'e bu çarşamba başladım, bakalım süreç zorlu gibi, çevremdekiler her ne kadar gözümün önünde birşeyler yiyor olup beni kışkırtsa da sanırım başaracağım.

    Sanırım diğer yazında 25 kilo vermiştin, yaklaşık 2 yıl kadar geçti. Şimdide 15 kilo verdin;

    1. Şuan kaç kilo olduğunu merak ediyorum?
    2. Ali sezene 2 ay gitmiş birisi olarak tavsiye ve düşüncelerini imkanı varsa telefon aracılığla öğrenmek istiyorum.

    YanıtlaSil
  2. BEN DR FARUK ÖNCEL HAKKIMDAKİ YAZIYI HAYRETLE OKUDUM BEN HASTALARIMI MİSAFİRİM GİBİ BEN KARŞILARIM VE HİZMETİMDEKİLERİN MUHATAP OLMALARINA MÜSAADE ETMEM BANA GELENLE BEN BİZZAT İLGİLENİRİM GELENEKLERİM VE AİLE TERBİYEM DOKTORLUK ANLAYIŞIM BUNU GEREKTİRİYOR ;ÜCRET UYGULAMAMDA İSE PAKET VE TOPLU NAKİT ÖDEYENLER AYRI AVANTAJLI . HER SEANSTA ÖDEYENLERDE AYRIDIR. TERCİH HASTANINDIR İLLA YOKTUR.BİZİM AYLIK BAŞARIMIZ KİLONUN %10-15 DİR 3 AYDA YAKLAŞIK 30 KİLO DEMEKTİR NEYİ ,NEKADARA ALMAK HESABI DOĞRU DÜŞÜNENLERİ KAZANDIRIR.RAKAMIM YÜKSEK İSE UCUZ ETİN YAHNİSİ OLMADIĞIMI GÖSTERİR, TERCİH ÖZGÜRLÜKTÜR.TÜRKİYENİN ZAYIFLATMA REKORU BENDEDİR. 6.5 AYDA 180 KİLODAN 73 KİLOYA YANİ 107 KİLO ZAYIFLATMAKLA FARKLILIĞIMI MEDYA ÖNÜNDE TESCİL ETMİŞTİR. SAYGILARIMLA

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faruk bey,

      Öncelikle tamamen büyük harf kullanmanın sosyal medyada karşısındaki kişiye bağırmak manasına geldiğini belirtmek isterim. Sizin gibi aile terbiyesi ve doktorluk anlayışı olan biri için bu durum beni şaşırttı.

      Sizin de yorumunuzda belirttiğiniz gibi telefonuma bizzat cevap verdiğinizi yazdım. Farklı bir şey söylemedim. İsterseniz yazıma tekrar göz gezdirin. Hizmetinizi almadığım için hizmetinizle ilgili yorum yapmam mümkün değil. Sadece bana kaç kilo verebileceğim ile ilgili telefonda net bir rakam söylememeniz, tercihimde rol oynadı. Ücret politikanız konusunda ise telefonda duyduklarımın yalancısıyım. Bana seans başına ödeme yapabileceğimden bahsedilmedi. Bahsedilseydi burada yazardım. Kaldı ki size hiçbir düşmanlığım yok. Herhangi başka bir doktor adına da çalışmıyorum.

      Lütfen başka bir doktoru tercih etmiş olmama alınmayın. Sizi hiç bir şekilde suçlamıyorum. Kaldı ki bu yazının ancak yarısından azı sizin hakkınızda. Eminim hastalarınıza Ankara nüfusu kadar çok kilo verdirmişsinizdir. Ancak maalesef o dönem önüme konan şartlar arasında diğer taraf daha uygun geldi.

      Bir de ucuz etin yahnisi deyimi ile diğer doktorları aşağılamak size hiç yakışmıyor.

      Saygılarımla

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Faruk Bey, internette sizin hakkinizdaki yazilara cevap vermeniz ticari kaygılarınız olduğunu hissettirdi bana. Bence hakkinizda ne söylediğine değil yaptığınız işe odaklanmalisiniz. Ayrica hizmetimde calisanlari muhattap etmem, ucuz etin yahnisi gibi tabirleriniz hiç hoşuma gitmdi. Acikcasi tip fakultesi mezunu tüccarlardan biri olduğunuzu düşünüyorum. Ali hoca Türkiyede marka olmuş, pekçok insanı tedavi etmiş, zayiflatmis akupunktur konusundaki en kıdemli isimlerden. Eşimi ve çevremdeki insanları tedavi ettiği için yazmak zorunda hissettim kendimi. Evet başarisina göre fiyati oldukça makul, yani size göre ucuz et...

    YanıtlaSil
  5. akupunktur diyeti video anlatımı ;)
    haftada 3-5 kilo vermek isteyenler tıklayın ve zayıflayın ..
    https://www.youtube.com/watch?v=FXc47HruSlg

    YanıtlaSil
  6. akupunktur diyeti video anlatımı ;)
    haftada 3-5 kilo vermek isteyenler tıklayın ve zayıflayın ..
    https://www.youtube.com/watch?v=FXc47HruSlg

    YanıtlaSil

Free Hit Counter