12 Aralık 2011 Pazartesi

Televizyon Teknolojisi


Bu lcd, led televizyonlarla tanışmam herhalde ilk kez teknoloji dergileri ile oldu. Babamla T3, Stuff dergilerini inceleyip bir çok cihaza iç geçirir, fiyatların astronomikliği ile dalga geçerdik. “Bu TV 5999 TL miymiş?? Herhalde kahve de pişiriyor olmalı..”


Bu cihazların ucuzladığını ilk farketmem de Cevahir çarşıdaki Teknosa mağazasında oldu. Yanlış hatırlamıyorsam 3 katlı Teknosa’nın restorasyondan geçip ilk açıldığı zamanlardı. Yürüyen merdivenlerden çıkıyordum, karşımdan da insanlar iniyor yine yürüyen merdivende. Ama o da ne: herkesin kucağında bir televizyon kutusu?! Bir değil, iki değil, herhalde yukarıda bedava TV dağıtıyorlar diye düşündüm, çıktım baktım.

Hiç böyle bir Teknosa görmemiştim. Açılışa özel indirimler yapmışlar. Görevliler masaların üstüne çıkmış, elinde megafon “CEP TELEFONLARINDA %40 İNDİRİİİM BAŞLADI” diye çığırtkanlık yapıyor. Sanırsın Salı pazarı. Kalabalık da öyle. Ama fiyatlar gerçekten hoşuma gitti o gün. 1000 TL civarına koca koca televizyonlar satılıyordu ve ben ilk kez o gün bu televizyonların makul fiyatlara indiğini farkettim.

Malum, okulu bitirdim, iş buldum yeni eve taşındım. Yatağı, masayı, koltukları hallettikten sonra en önemli ihtiyacım televizyona geldik. Taşındığımın üçüncü ayı, televizyon olmadan yaşamaya alışmışken, ‘nasıl olsa ileride alınacak, hazır amcamlar da ev hediyesi almak istiyorlar, üstüne ben tamamlayayım, televizyon alalım’ mantığı ile harekete geçip bütçemize ve isteklerimize en uygun modeli aramaya başladık. 32 inçlik bir model düşünüyorduk. 

Peki TV alırken nelere dikkat edilmeli: Öncelikle ‘full HD’ olmalı. Sonrasında 100 Hz görüntü akış hızına dikkat edilmeli. Televizyonların özelliklerinde bu görüntü akış hızını genelde belirtmiyorlar ve fiyatını uygun gördüğümüz televizyonlar 50 Hz olabiliyorlar. 50-100 Hz arasındaki farkı çıplak gözle anlamak kolay değil ama almışken 100’lükten almakta fayda var. Bir de eğer bütçeye uysun diye birinden taviz verilecekse çözünürlük yerine, görüntü akış hızından taviz verin.



Bunların dışında ben televizyonun bir USB girişi olmasını çok istiyordum, öyle de oldu. Böylece bellek cihazı takıp film, dizi de seyredebiliyorum. İşin sürprizi ise 1,5 TB’lık hard diski USB’den televizyona bağladığımda oldu: çalıştı!.. Hard diskin içindeki dosyaları görebiliyorum ve açabiliyorum. Tek bir problemim var, o da mkv uzantılı dosyaların bir kısmını açmakta problem yaşıyor olmam. Ya sessiz ya da görüntüsüz çalışmakta ısrarcı olabiliyorlar. Hiç mi çalışmıyorlar, hayır bazıları sorunsuz çalışıyor. Bu yüzden de yazılım güncelleme ile düzelebileceğini umuyorum.

Ve son olarak, aldığım televizyonun markası Philips’ti. İnternette istediğim özelliklere sahip modelleri araştırdım, buldum ama sipariş vermeye, teknik sevis-garanti olaylarına çekindiğim için mağazadan aldım. 1099 TL’ye maloldu ve şunu da söyleyebilirim ki mağaza içindeki kısa süreli indirimler her türlü internet sitesinden daha uygun olabiliyor. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Free Hit Counter