17 Mayıs 2011 Salı

Çılgın Diyet

2010’un Ağustos ayıydı. İstanbul cayır cayır yanarken ben 8 hafta boyunca takım elbise ile sabah 6’dan akşam 20.30’a kadar staja taşınmıştım. Malum ofis ortamında da fazla hareket imkânı bulamadığımdan ve strese girdiğimde daha fazla yemek yediğimden bir hayli büyüdüm.



Bilmem hatırlar mısınız; bilenleriniz mutlaka vardır: 8 Ağustos 2010 tarihinde ben 108 kiloydum. Ekim ayının 1. haftasının bitiminde ise 83 kiloya kadar indim. Yani 7’si diyetle geçen toplam 8 haftanın sonunda 25 kilo verdim.

Nasıl başardığımı lafı dolandırmadan hemen açıklıyorum: akupunktur yardımı ile zayıfladım. Her hafta bir kez gittiğim akupunktur doktorunda vücuduma sayabildiğim kadarıyla takılan 50-60 iğne ile 15 dakika geçirdikten ve kulağıma 1 hafta boyunca takılı kalacak iğneleri yapıştırdıktan sonra içinde pek bir şey olmayan bir diyet listesi uyguladım ve her gün 1 saat de yürüdüm.

Diyet listemde yenebilecek pek bir şey yoktu derken şaka yapmıyordum.
  •  Sabahları: 1 Elma veya 1 Armut veya 1 muz veya 1 portakal veya 1 domates veya 1 salatalık veya 1 mısır veya 2 kivi veya 5 erik veya 10 kiraz veya 10 kestane.
  • Öğlenleri sabahki menünün tekrarı
  • Akşamları 1 avuç marul ve 1 domates ile yapılan mevsim salatası veya 200 gr haşlanmış brokoli. Ayrıca yanında bir kâse yoğurt serbest.
  • Ve tüm bunların yanında her 2 saatte bir olmak üzere toplamda 8 tane soda içilecek.



“Ama bu çok sağlıksız, ölmedin mi, kasların kemiklerin erimedi mi” tepkilerinden önce bu diyetin doktor kontrolünde yapıldığını hatırlatmak isterim. Ayrıca her hafta 50-60 akupunktur iğnesi yememin de bir amacı vardı =) Bir şekilde kaslar korunup, harcanacak enerjinin yağdan yakılmasını sağlıyormuş. Bu diyeti akupunktursuz yapanların da 3 gün içinde açlıktan bayıldıklarını hatırlatmamda fayda var. (O yüzden lütfen evde kendi başınıza denemeyin.) Zira akupunkturun etkilerinden biri de pek fazla açlık hissetmemem oldu. Samimiyetle söylüyorum, o kadar az yemek yememe rağmen bir kez bile karnım guruldamadı. Diyet bittiğinde itiraf ediyorum biraz çökmüş görünüyordum ama o kadar kısa sürede böyle fazla kilo vermiş biri için oldukça iyiydim.

Şimdi anlatırken fark ettim, kilo vermek sanki çok kolay bir şey gibi anlatmışım. İğneler nasıl olsa zayıflatıyor, zaten karnı da acıkmıyormuş, günde 1 saat yürümek de bir şey değil elbet diyebilirsiniz. Öyle değil. Öncelikle bu işe kesinlikle azimli olmanız gerekiyor. Doktorun diyet listesini harfiyen uygulamanız gerekiyor. 1 lokma bile kaçırırsanız kilo verme duruveriyor. Bu yüzden bu diyeti yaparken çevrenizden size destek olacak biri gerçekten önemli. Gerektiğinde sodanızı getirecek, size bugün domates mi salatalık mı yemek istersin diye soracak ve hatta 7. Haftanın sonunda bir lokmacık kötü kalite peynir için cinayet işlemeyi göze alma kıvamına geldiğinizde sizi teselli edecek birinin varlığı başarıya ulaşmanızda cidden etkili.

Son olarak doktorumu merak edenler olabilir. Ankara’nın en iyi akupunktur doktoru Ali Sezen’e gittim. Gerçekten göze alıyorsunuz iletişime geçmekten çekinmeyin. Tavsiye ederim.  

6 yorum:

  1. Bu konu hakkında görüşmek istiyorum haftaya bende gidiyorum ali hocaya mail atmak istedim size ama mailinizi bulamadım bıraktıktan sonra kilo aldınızmı hiç yardımınıza ihtiyacım var teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. 1 sene kadar kilo almadım; sonrasında biraz aldım. O da benim boğazımı tutamamamdan oldu. Tabi yeme alışkanlıklarını değiştirmek gerekiyor.

    YanıtlaSil
  3. Ya işte hemen alanlar filan olmuş canımı sıktı o yorumlar açıkcası ama ne olursa olsun gidicem sonuçta eski alışkanlığa dönersen nasıl verirsen ver aynen alırsın aynı kiloyu peki sarkmada olmadı dimi ve açlık hissediyomusun hiç cevap için çok teşekkürler .

    YanıtlaSil
  4. ben 1 hafta gitmiştim Ali hocaya 5 kilo vermiştim. 76 dan 71 e düşmüştüm ama 2. hafta kaçamak yapmaya başlayınca kilo vermem durdu. şimdi 65 kiloyum ve tekrar Ali hocaya gitmeye karar verdim ama haftasonları çalışmıyormuş haftaiçi ayarlayacağım artık... Ben tavsiye ediyorum. bir de şu var işterseniz 100 kilo verin yeme düzeninizi değiştirmedikten sonra aynen kilo alırsınız.

    YanıtlaSil
  5. 7 hafta boyunca hep bu yazdığınız yeme düzenine mi uydunuz? Hiç mi değişiklik yapmadı yada ara öğün yok muydu ? :S

    YanıtlaSil
  6. Bade Hanım,
    7 hafta boyunca bu yeme düzenine uydum. Ara öğün yoktu ve genel olarak değişiklik yoktu.
    -3. ve 4. haftalarda bir kez et ve tavuk yeme hakkım oldu.
    -ilk haftadan sonra akşamları 200 gr haşlanmış sebzeye dönüş yaptım -bezelye ve kök sebzeler hariç.

    Ama gözünüzü korkutmasın, eğer azimle diyete noktası virgülüne uyarsanız kilo veriyorsunuz ve gerçekten burada yazdığı kadar zor değil. Ama sadece akupunktura güvenerek de diyet yapmaya çalışmayın derim. Bunun yüzde ellisi azim, yüzde ellisi akupunktur.

    YanıtlaSil

Free Hit Counter